onsdag 2. desember 2009

Drammen Torg Desember 2008

4 kommentarer:

  1. Jeg ser lysbruken er kommet til Drammen også, men på et mer beskjedent nivå. Fint fanget - spesielt det TAXI-skiltet :-) Det kan komme godt med i disse julebordtider.

    SvarSlett
  2. Enig, må folket bruke taxi! (jeg så ikke det før jeg leste Runes kommentar da). Synes det var et veldig flott og stemningsfullt bilde.

    Spørsmål: Hvordan gjør man det for å få lys (som her) til å se ut som stjerner. Det har noe med lukkertid og blender, mulig det var ved å bruke veldig stor blender eller noe sånt?

    SvarSlett
  3. Tenker du på at lyset stråler ut som en stjerne ?
    Her har jeg brukt et fast objektiv på 50mm med minste lysstyrke 1.4. Hvis jeg ikke tar feil så er det kontruksjonen og antall blender lameller som lager disse stjernene. Jo flere lukkerlameller jo flere stråler :)

    SvarSlett
  4. Rettelse: Jo flere blender lameller jo flere stråler. Og det lyset på himmelen til høyre for juletreet er en stjerne :)

    SvarSlett

Kommentarer som "Fint bilde" forteller ikke fotografen noe, prøv å være konkret med hva som fenger deg eventuelt ikke fenger deg :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.