fredag 1. oktober 2010

Bidrag til tema - HØST


Dette bildet tok jeg på vei til jobb en morgen nå i høst.
Noen ganger er en liten omvei, og 5 minutter i grøfta en investering en bare MÅ ta seg tid til.:)
Jeg tvilte litt på om jeg skulle ha med løvet i toppen, men synes det gav bildet en ekstra dimensjon (jeg har bilder uten også, men foretrekker dette).
Likeså var jeg usikker på midtstillingen av vannkanten, men fant ut at det var ok pga. speilingen.
Er dere uenige så hører jeg gjerne det.
Lukkertid 1/10s., og blender f/5,6.

2 kommentarer:

  1. De fem minuttene var godt utnyttet! En slik morgendis om høsten er gull verd. Jeg er ikke sikker på om jeg ville beholdt løvverket på toppen. Det har ingen funksjon og kan virke litt distraherende. På den annen side matcher fargen bra inn.

    Hvor en skal legge horisonten på slike bilder er ikke godt å si - andre meninger etterlyses!

    SvarSlett
  2. Fine farger, og en herlig dis.
    Ting i forgrunnen (som grener og blader) kan ha en funksjon. Men akkurat her skulle jeg likt å sammenligne med noen uten før jeg kom med noen mening :)

    Horisontplassering kan være en kunst. Og det finnes sikkert like mange meninger som fotografer. Men som du kanskje ser ut av min post, er jeg av de som liker å plassere horisonten i et av de gyldne snittene (1/3 ish) om det lar seg gjøre.

    Men i ditt tilfelle, kan det se ut som om mye av speilingen da ville forsvinne. Så også her ville jeg likt å se sammenligninger før jeg utalte meg for bombastisk :)

    SvarSlett

Kommentarer som "Fint bilde" forteller ikke fotografen noe, prøv å være konkret med hva som fenger deg eventuelt ikke fenger deg :)

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.